Sto kart tarota

 

 

Do tej pory nie ustalono, jaka  powinna być ilość kart w tali Tarota.

Powszechnie znana talia składa się z 78 kart. Składają się na nią 22 karty Tzw. Wielkich Arkanów
(łac. arcana – wtajemniczenie, wiedza tajemna) inaczej zwane też Major Arcana

 

Arkana Wielkie mogą być interpretowane jako zbiór 22 archetypowych sytuacji, postaci i ról,
jakich doświadczają ludzie w swojej życiowej wędrówce, której celem, jak twierdzą ezoterycy
i mistycy, jest oświecenie duszy.

 

Na początku tej drogi znajduje się arkan Głupiec, a na końcu arkan Świat.

 

0. Głupiec

1. Mag

2. Arcykapłanka (Najwyższa Kapłanka, Papieżyca)

3. Cesarzowa

4. Cesarz

5. Arcykapłan (Najwyższy Kapłan)

6. Kochankowie

7. Rydwan

8. Sprawiedliwość

9. Pustelnik (Eremita)

10. Koło Fortuny

11. Moc (Siła)

12. Wisielec

13. Śmierć

14. Umiarkowanie (Powściągliwość)

15. Diabeł

16. Wieża (Wieża Boga)

17. Gwiazda

18. Księżyc

19. Słońce

20. Sąd Ostateczny (Sąd Boży)

21. Świat

 

Podział anglojęzyczny w Major Arkana  :

None (0 or 22)     The Fool

1     The Magician

2     The High Priestess

3     The Empress

4     The Emperor

5     The Hierophant

6     The Lovers

7     The Chariot

8 or 11     Justice

9     The Hermit

10     Wheel of Fortune

11 or 8     Strength / Fortitude

12     The Hanged Man

13     Death

14     Temperance

15     The Devil

16     The Tower

17     The Star

18     The Moon

19     The Sun

20     Judgment

21     The World

 

Małe Arkana, lub jak kto woli Minor Arcana  to cztery kolory (dwory):

•  denary (monety, pentakle) -> odpowiadają żywiołowi ziemi, symbolizują  zaś – świat materialny

•   miecze -> odpowiadają żywiołowi powietrza, symbolizują zaś rozum

•  buławy (pałki, różdżki, kije) ->odpowiadają żywiołowi ognia, symbolizują  zaś – energię,
wolę działania

•  kielichy (puchary) ->  odpowiadają żywiołowi wody, symbolizują  zaś – uczucia.

W każdym kolorze znajdują się karty od Asa do 10 oraz cztery karty dworskie,
tj. paź (inaczej walet, giermek lub księżniczka), rycerz, królowa i król.
Daje to nam 56 kart Małych Arkanów.
Razem 22 + 56 = 78

Istnieje teoria która głosi jednak, że ten tak powszechnie stosowany
znany nam Tarot został celowo wykastrowany o kilka elementów.

Dlaczego ???

Ponieważ  ludzkość nie była jeszcze w pełni gotowa na jego prawdziwe przesłanie.

Dziś ( aczkolwiek obserwując zachowania społeczne i rodzinne czasami mam z tym problem )
być może dorośliśmy do Jego pełnej mądrości.

 

Czy nie zastanawiał Was czasami fakt, że każdy ” kolor ” Tarota odnosi się do żywiołów
( bowiem  dawniej wierzono że z nich składa się nasz świat ),
ale ……. w ich światopoglądzie było 5 żywiołów: ziemia, powietrze, ogień, woda oraz duch.

Wniosek jest jeden celowo zabrano Tarotowi 5 element i wycięto z Major Arkanów kilka istotnych składowych.

0. Szaleństwo ( Głupiec )

1.  Umiejętność ( Mag )

2. Pamięć  {Arcykapłanka (Najwyższa Kapłanka, Papieżyca)}

∞. Nieznane ( duch)

3. Działanie ( Cesarzowa )

4. Władza ( Cesarz )

5.  Intuicja {Arcykapłan (Najwyższy Kapłan)}

6.  Wybór ( Kochankowie )

7.  Precesja  ( Rydwan )

8.  Uczucie ( Pożądanie )

9. Dyscyplina { Moc (Siła) }

10. Natura ( Rodzina )

11.  Los ( Koło Fortuny )

12. Czas ( Sfinks )

13. Refleksja ( Przeszłość )

14. Wola ( Przyszłość )

15.  Honor ( Sprawiedliwość )

16.  Ofiara ( Wisielec )

17. Zmiana ( Śmierć )

18. Wizja ( Wyobraźnia )

19. Transfer  { Umiarkowanie (Powściągliwość)}

20.  Przemoc ( Diabeł )

21. Objawienie  {Wieża (Wieża Boga)}

22. Nadzieja- Trwoga  ( Gwiazda )

23.  Fałsz ( Księżyc )

24.  Triumf ( Słońce )

25. Rozsądek ( Myśl )

26. Decyzja ( Wyrok )

20. Sąd Ostateczny (Sąd Boży)

27. Mądrość  { Pustelnik (Eremita)}

28. Dopełnienie  ( Świat wszechświat)

 

KARTY BARW

Minor Arcana

 

L.P. NATURA NAUKA WIARA HANDEL SZTUKA
1 Działać 

 

Berło

Myśleć 

 

Miecz

Czuć 

 

Kielich

Mieć 

 

Moneta

Być 

 

Lemniskata

2 Ambicja 

Obrotność

 

Pochodnia

Zdrowie 

Choroba

 

Skalpel

Poszukiwanie  

Marzenie

 

Graal

Włączenie 

Wyłączenie

 

Pierścień

Dusza 

Jaźń

 

Aura

3 Wzrastać 

Kurczyć się

 

Drzewo

Inteligencja 

Ciekawość

 

Labirynt

Obfitość 

Gratka

 

Róg obfitości

Zysk 

Strata

 

Koło

Perspektywa 

Doświadczenie

 

Holograf

4 Dźwignięcie 

Podróż

 

Dźwignia

Decyzja 

Zaangażowanie

 

Pióro

Radość 

Smutek

 

Puszka pandory

Inwestycja 

Spadek

 

Narzędzia

Informacja 

Piśmienność

 

Książka

5 Innowacja 

Podejrzliwość

 

Miara Chwały

Równowaga 

Zastój

 

Latawiec

Bezpieczeństwo 

Uwięzienie

 

Zamek

Stałość 

Efemeryczność

 

Pięciokąt

Bilans 

Subiektywizm

 

Waga

6 Natarcie 

Odwrót

 

Most

Wolność 

Ograniczenie

 

Balon

Pokusa 

Wina

 

Butelka

Podarunek 

Kradzież

 

Pakiet

Zmiana 

Stagnacja

 

Wstęga Moebiusa

7 Wysiłek 

Błąd

 

Drabina

Pokój  

Wojna

 

Pług

Obietnica 

Pogróżka

 

Statek

Obrona 

Słabość

 

Tarcza

Piękno 

Brzydota

 

Twarz

8 Potencjał 

Impotencja

 

Rakieta

Zwycięstwo 

Klęska

 

Flaga

Zadowolenie 

Rozczarowanie

 

Lustro

Sukces 

Porażka

 

Korona

Sumienie 

Bezwzględność

 

Yin-Yang

9 Dokonanie 

Zachowanie

 

Trofeum

Prawda 

Błąd

 

Klucz

Miłość 

Nienawiść

 

Butelka Kleina

Majętność 

Bieda

 

Pieniądze

Światło 

Ciemność

 

Lampa

10 Głód 

 

Fallus

Przetrwanie 

 

Nasienie

Rozmnażanie 

 

Macica

Godność 

 

Jajo

Wyobrażenie 

 

Kompost

ENERGIA GAZ CIECZ CIAŁO STAŁE PLAZMA

* Kolorem zaznaczono ilustracje na karcie

Karty dworskie

NATURA NAUKA WIARA HANDEL SZTUKA
PAŹ Dziecko 

Ognia

Dziecko 

Powietrza

Dziecko 

Wody

Dziecko 

Ziemi

Dziecko 

Aury

RYCERZ Młodzian 

Pracy

Młodzian 

Kłopotów

Młodzian 

Miłości

Młodzian 

Pieniędzy

Młodzian 

Ducha

KRÓLOWA Dama 

Aktywności

Dama 

Konfliktów

Dama 

Emocji

Dama 

Statusu

Dama 

Ekspresji

KRÓL Człowiek 

Natury

Człowiek 

Nauki

Człowiek 

Wiary

Człowiek 

Handlu

Człowiek 

Sztuki

ENERGIA GAZ CIECZ CIAŁO STAŁE PLAZMA