Sto kart tarota

Do tej pory nie ustalono, jaka  powinna być ilość kart w tali Tarota.

Powszechnie znana talia składa się z 78 kart. Składają się na nią 22 karty Tzw. Wielkich Arkanów
(łac. arcana – wtajemniczenie, wiedza tajemna) inaczej zwane też Major Arcana

Arkana Wielkie mogą być interpretowane jako zbiór 22 archetypowych sytuacji, postaci i ról,
jakich doświadczają ludzie w swojej życiowej wędrówce, której celem, jak twierdzą ezoterycy
i mistycy, jest oświecenie duszy.

Na początku tej drogi znajduje się arkan Głupiec, a na końcu arkan Świat.

0. Głupiec

1. Mag

2. Arcykapłanka (Najwyższa Kapłanka, Papieżyca)

3. Cesarzowa

4. Cesarz

5. Arcykapłan (Najwyższy Kapłan)

6. Kochankowie

7. Rydwan

8. Sprawiedliwość

9. Pustelnik (Eremita)

10. Koło Fortuny

11. Moc (Siła)

12. Wisielec

13. Śmierć

14. Umiarkowanie (Powściągliwość)

15. Diabeł

16. Wieża (Wieża Boga)

17. Gwiazda

18. Księżyc

19. Słońce

20. Sąd Ostateczny (Sąd Boży)

21. Świat

Podział anglojęzyczny w Major Arkana  :

None (0 or 22)     The Fool

1     The Magician

2     The High Priestess

3     The Empress

4     The Emperor

5     The Hierophant

6     The Lovers

7     The Chariot

8 or 11     Justice

9     The Hermit

10     Wheel of Fortune

11 or 8     Strength / Fortitude

12     The Hanged Man

13     Death

14     Temperance

15     The Devil

16     The Tower

17     The Star

18     The Moon

19     The Sun

20     Judgment

21     The World

Małe Arkana, lub jak kto woli Minor Arcana  to cztery kolory (dwory):

•  denary (monety, pentakle) -> odpowiadają żywiołowi ziemi, symbolizują  zaś – świat materialny

•   miecze -> odpowiadają żywiołowi powietrza, symbolizują zaś rozum

•  buławy (pałki, różdżki, kije) ->odpowiadają żywiołowi ognia, symbolizują  zaś – energię,
wolę działania

•  kielichy (puchary) ->  odpowiadają żywiołowi wody, symbolizują  zaś – uczucia.

W każdym kolorze znajdują się karty od Asa do 10 oraz cztery karty dworskie,
tj. paź (inaczej walet, giermek lub księżniczka), rycerz, królowa i król.
Daje to nam 56 kart Małych Arkanów.
Razem 22 + 56 = 78

Istnieje teoria która głosi jednak, że ten tak powszechnie stosowany
znany nam Tarot został celowo wykastrowany o kilka elementów.

Dlaczego ???

Ponieważ  ludzkość nie była jeszcze w pełni gotowa na jego prawdziwe przesłanie.

Dziś ( aczkolwiek obserwując zachowania społeczne i rodzinne czasami mam z tym problem )
być może dorośliśmy do Jego pełnej mądrości.

Czy nie zastanawiał Was czasami fakt, że każdy ” kolor ” Tarota odnosi się do żywiołów
( bowiem  dawniej wierzono że z nich składa się nasz świat ),
ale ……. w ich światopoglądzie było 5 żywiołów: ziemia, powietrze, ogień, woda oraz duch.

Wniosek jest jeden celowo zabrano Tarotowi 5 element i wycięto z Major Arkanów kilka istotnych składowych.

0. Szaleństwo ( Głupiec )

1.  Umiejętność ( Mag )

2. Pamięć  {Arcykapłanka (Najwyższa Kapłanka, Papieżyca)}

∞. Nieznane ( duch)

3. Działanie ( Cesarzowa )

4. Władza ( Cesarz )

5.  Intuicja {Arcykapłan (Najwyższy Kapłan)}

6.  Wybór ( Kochankowie )

7.  Precesja  ( Rydwan )

8.  Uczucie ( Pożądanie )

9. Dyscyplina { Moc (Siła) }

10. Natura ( Rodzina )

11.  Los ( Koło Fortuny )

12. Czas ( Sfinks )

13. Refleksja ( Przeszłość )

14. Wola ( Przyszłość )

15.  Honor ( Sprawiedliwość )

16.  Ofiara ( Wisielec )

17. Zmiana ( Śmierć )

18. Wizja ( Wyobraźnia )

19. Transfer  { Umiarkowanie (Powściągliwość)}

20.  Przemoc ( Diabeł )

21. Objawienie  {Wieża (Wieża Boga)}

22. Nadzieja- Trwoga  ( Gwiazda )

23.  Fałsz ( Księżyc )

24.  Triumf ( Słońce )

25. Rozsądek ( Myśl )

26. Decyzja ( Wyrok )

20. Sąd Ostateczny (Sąd Boży)

27. Mądrość  { Pustelnik (Eremita)}

28. Dopełnienie  ( Świat wszechświat)

KARTY BARW

Minor Arcana

L.P. NATURA NAUKA WIARA HANDEL SZTUKA
1 Działać

Berło

Myśleć

Miecz

Czuć

Kielich

Mieć

Moneta

Być

Lemniskata

2 Ambicja

Obrotność

Pochodnia

Zdrowie

Choroba

Skalpel

Poszukiwanie

Marzenie

Graal

Włączenie

Wyłączenie

Pierścień

Dusza

Jaźń

Aura

3 Wzrastać

Kurczyć się

Drzewo

Inteligencja

Ciekawość

Labirynt

Obfitość

Gratka

Róg obfitości

Zysk

Strata

Koło

Perspektywa

Doświadczenie

Holograf

4 Dźwignięcie

Podróż

Dźwignia

Decyzja

Zaangażowanie

Pióro

Radość

Smutek

Puszka pandory

Inwestycja

Spadek

Narzędzia

Informacja

Piśmienność

Książka

5 Innowacja

Podejrzliwość

Miara Chwały

Równowaga

Zastój

Latawiec

Bezpieczeństwo

Uwięzienie

Zamek

Stałość

Efemeryczność

Pięciokąt

Bilans

Subiektywizm

Waga

6 Natarcie

Odwrót

Most

Wolność

Ograniczenie

Balon

Pokusa

Wina

Butelka

Podarunek

Kradzież

Pakiet

Zmiana

Stagnacja

Wstęga Moebiusa

7 Wysiłek

Błąd

Drabina

Pokój

Wojna

Pług

Obietnica

Pogróżka

Statek

Obrona

Słabość

Tarcza

Piękno

Brzydota

Twarz

8 Potencjał

Impotencja

Rakieta

Zwycięstwo

Klęska

Flaga

Zadowolenie

Rozczarowanie

Lustro

Sukces

Porażka

Korona

Sumienie

Bezwzględność

Yin-Yang

9 Dokonanie

Zachowanie

Trofeum

Prawda

Błąd

Klucz

Miłość

Nienawiść

Butelka Kleina

Majętność

Bieda

Pieniądze

Światło

Ciemność

Lampa

10 Głód

Fallus

Przetrwanie

Nasienie

Rozmnażanie

Macica

Godność

Jajo

Wyobrażenie

Kompost

ENERGIA GAZ CIECZ CIAŁO STAŁE PLAZMA

* Kolorem zaznaczono ilustracje na karcie

Karty dworskie

NATURA NAUKA WIARA HANDEL SZTUKA
PAŹ Dziecko

Ognia

Dziecko

Powietrza

Dziecko

Wody

Dziecko

Ziemi

Dziecko

Aury

RYCERZ Młodzian

Pracy

Młodzian

Kłopotów

Młodzian

Miłości

Młodzian

Pieniędzy

Młodzian

Ducha

KRÓLOWA Dama

Aktywności

Dama

Konfliktów

Dama

Emocji

Dama

Statusu

Dama

Ekspresji

KRÓL Człowiek

Natury

Człowiek

Nauki

Człowiek

Wiary

Człowiek

Handlu

Człowiek

Sztuki

ENERGIA GAZ CIECZ CIAŁO STAŁE PLAZMA